24h購物| | PChome| 登入
2016-02-21 09:41:12| 人氣2,695| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

瑞典歌后用英文翻唱陳昇的《把悲傷留給自己》好聽,更有韻味!

推薦 3 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

瑞典歌后用英文翻唱陳昇的《把悲傷留給自己》好聽,更有韻味!

Smells of Roses》(玫瑰花香)收錄在瑞典歌后 Sofia Kallgren (索菲婭·格林) 發行於2005年的專輯《東方西方》裡。來自瑞典的歌后索菲婭·格林是首位簽約中國唱片的歐洲著名歌星,曾獲得多項世界級的音樂、唱片大獎,因與世界級鋼琴家韋爾斯的合作堪稱“天外來音”,“銀狐”美譽因此得名。

Smells of Roses (玫瑰花香)-Sofia Kallgren


這裡翻唱的是陳昇的經典歌曲《把悲傷留給自己》- Smells of Roses (玫瑰花香),重新詮釋出不一樣的味道,少了哀傷,多一份柔情,背景是美麗的台灣美景
Smells of Roses (玫瑰花香)
 
Here in the garden, among the flowers 
在花園之中 置身在花叢裡
 
Smells of roses that fill my head 
玫瑰的花香縈繞在我的心頭
 
And the sun beams through the tree trunks 
陽光輕柔的穿過樹梢
 
Dancing around me in purple red 
舞動著身邊一片片紫紅
 
And the river’s always flowing 
河水總是不曾停止流動
 
And like love it finds its way 
就像要為愛情找尋出口,
 
I sing my song when the wind blows 
我隨風輕聲歌唱
 
All misgivings I will allay 
解開所有的疑慮
 
But what if night time lingers over 
如果排回在漫漫長夜裡
 
Stay forever around my heart 
紛紛擾擾佔據整個心頭
 
And the shadows will all surround me 
被黑暗團團圍繞著
 
Could I see though it’s so dark 
不知道是否能夠望到黑暗的盡頭?
 
And what if your love goes away now 
如果愛情真的消失了
 
Leave me lost here and all alone 
讓我一個人迷失在這裡
 
Oh, Could I find a way through it
當你離我遠去以後,
 
Could I live here when you are gone, are gone 
我可以在此長久駐留嗎?
 
Cos I’v been searching through my whole life 
我的一生都在尋尋覓覓
 
For a place to call my own 
一個屬於自己的小地方
 
Now I finally have found what I love 
直到現在我才發現我的摯愛
 
Among roses I found my home 
玫瑰深處有我的歸宿
 
But what if night time lingers over 
如果排回在漫漫長夜裡
 
Stay forever around my heart 
紛紛擾擾佔據整個心頭
 
And the shadows will all surround me 
被黑暗團團圍繞著
 
Could I see though it’s so dark 
不知道是否能夠望到黑暗的盡頭?
 
And what if your love goes away now 
如果愛情真的消失了
 
Leave me lost here and all alone 
讓我一個人迷失在這裡
 
Oh, Could I find a way through it
當你離我遠去以後,
 
Could I live here when you are gone, are gone 
我可以在此長久駐留嗎?
 
Here in the garden, among the flowers 
在花園之中 置身在花叢裡
 
Smells of roses that fill my head 
玫瑰的花香縈繞在我的心頭
 
Now I finally have found what I love 
直到現在我才發現我的摯愛
 
Among roses I found my home 
玫瑰深處有我的歸宿
 
Now I finally have found what I love 
直到現在我才發現我的摯愛
 
Among roses I found my home 
玫瑰深處有我的歸宿

Smells of Roses 玫瑰花香(台灣美景)


原版《把悲傷留給自己》由台灣藝人陳昇作詞作曲並演唱的一首歌,收錄在專輯《私奔》中,該曲也是電影《大笑江湖》的插曲,也是新加坡電視劇《球在你腳下》插曲。

瑞典歌后用英文翻唱陳昇的《把悲傷留給自己》好聽,更有韻味!

 陳昇-把悲傷留給自己 

台長: Rex Wu
人氣(2,695) | 回應(0)| 推薦 (3)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 影音欣賞 |
此分類下一篇:10萬顆骨牌金氏世界紀錄
此分類上一篇:小提琴手-我們匆匆而過的人生中,又錯過了多少東西?

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文