24h購物| | PChome| 登入
2010-08-25 23:39:32| 人氣4,200| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

【歌詞】WELCOME TO THE BLACK PARADE

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台


TV Anime「天元突破 グレンラガン」MAD 同人創作  


【Welcome To The Black Parade】
歌手:My Chemical Romance  
作詞:My Chemical Romance  
作曲:My Chemical Romance 
專輯:The Black Parade 


When I was a young boy,
當時我還是個男孩

My Father took me into the city
我的父親曾經把我帶到城市

To see a marching band.
去欣賞那軍樂隊的演奏


He said "Son when you grow up,
他說:兒子啊當你長大了以後

would you be the savior of the broken,
願意成為所有破壞

the beaten and the damned?" 
挫折及各種災禍的救星嗎?

He said "Will you defeat them,
他說:你能否擊敗他們

your demons, and all the non believers,
去對抗你的魔鬼、那些異端信徒

the plans that they have made?" 
以及打破他們的邪惡計劃嗎

"Because one day I'll leave you,
因為終有一天 我會離開你

A phantom to lead you in the summer,
繼而將有一個幻象般的意念將你引領到那個耀眼的夏季

To join the black parade." 
去加入黑色的遊行隊伍


When I was a young boy,
當時我還是個男孩

My father took me into the city 
我的父親曾經把我帶到城市

To see a marching band. 
去欣賞那軍樂隊的演奏

He said, "Son when you grow up,
他說:兒子啊當你長大了以後

would you be the saviour of the broken,
願意成為所有破壞

the beaten and the damned?" 
挫折及各種災禍的救星嗎


Sometimes I get the feeling She's watching over me.
我經常有種感覺 她無時無刻都在守護著我

And other times I feel like I should go.
而在另一段時間 我覺得是時候起行了

And through it all, the rise and fall, the bodies in the streets.
我要穿越一切走過高聳和下陷的道路無懼那佈滿屍體的街道

And When you're gone we want you all to know.
當你離去之時 我們希望所有人都知道


We'll carry on, We'll carry on 
我們會繼續下去 我們會繼續下去

And though you're dead and gone believe me
雖然你已經安息了 但相信我

Your memory will carry on 
你的精神是不死的 

We'll carry on 
我們會繼續堅持下去

And in my heart I can't contain it 
即使我的內心不能包容這段感情

The anthem wont explain it.
即使聖歌裡不會記載這段事蹟


And we will send you reeling from decimated dreams.
我們將會從血腥屠殺的夢裡寄給你一卷磁帶做紀念

Your misery and hate will kill us all.
你痛苦和憎恨的決意要使我們全軍覆沒

So paint it black and take it back 
所以要把它塗黑 並把它帶走

Let's shout it loud and clear
讓我們高聲呼喊 並明確的宣布

Defiant to the end we hear the call 
我們聽從命令 一定要挑戰到底


To carry on 
必須堅持下去

We'll carry on 
我們會繼續堅持下去

And though you're dead and gone believe me 
雖然你已經安息了 但相信我

Your memory will carry on 
你的精神是不死的

We'll carry on
我們會繼續堅持下去

And though you're broken and defeated
儘管你已經被制服和擊敗

You're weary widow marches 
但你已厭倦再哀傷孤獨下去


On And on we carry through the fears
我們會一直保持勇氣穿越恐懼

Ooh oh ohhhh

Disappointed faces of your peers 
請忘記你眼中那失望的面容

Ooh oh ohhhh

Take a look at me cause I could not care at all
注視著我因為我不會有絲毫的憂慮


Do or die,
決一死戰吧

you'll never make me 
你絕對不會打倒我的

Because the world will never take my heart 
因為這個世界 永遠奪不走我的心跳

Go and try, you'll never break me
繼續嘗試吧 但無論如何你都傷害不了我

We want it all, we wanna play this part
這是我們要的 我想扮演這個角色

I Won't explain or say I'm sorry 
我不會解釋或是說我很抱歉 

I'm unashamed, I'm gonna show my scar 
更不會感覺到任何慚愧 我就是要炫耀我的傷疤

Give a cheer for all the broken
為所有的破壞而歡呼喝彩

Listen here, because it's who we are
聽好吧 這就是真正的我們

I'm just a man, I'm not a hero 
我不過是個普通的人類 並不是什麼偉大的英雄

Just a boy, who had to sing this song
我只是個普通男孩 但上天注定我要高唱這歌

Just a man, I'm not a hero 
我不過是個普通的人類 並不是什麼偉大的英雄
 
I!  DON'T!  CARE!!
但這點我毫不在乎


We'll carry on
我們會繼續堅持下去

We'll carry on
我們會繼續堅持下去

And though you're dead and gone believe me
雖然你已經安息了 但相信我

Your memory will carry on
你的精神是不死的

We'll carry on
我們會繼續堅持下去

And though you're broken and defeated
儘管你已經被制服和擊敗

Your weary widow marches on
但你已厭倦再哀傷孤獨下去


Do or die,
決一死戰吧

you'll never make me 
你絕對不會打倒我的

Because the world will never take my heart 
因為這個世界 永遠奪不走我的心跳

Go and try, you'll never break me
繼續嘗試吧 但無論如何你都傷害不了我

We want it all, we wanna play this part  (We'll carry on)
這是我們要的 我想扮演這個角色 (我們會繼續堅持下去)


We'll carry on
我們會繼續堅持下去

We'll carry on...
我們會繼續堅持下去


耶我要補鑽頭,可是沒時間了。(泣)

台長: 諾。ダク‧daku
人氣(4,200) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 不分類 | 個人分類: 【TO】 |
此分類下一篇:【歌詞】Butterfly
此分類上一篇:【歌詞】NO,Thank You!

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文