24h購物| | PChome| 登入
2005-07-25 01:54:47| 人氣1,935| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

[歌詞翻譯]Death Cab For Cutie --Title and registration

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

Death Cab For Cutie
Title and registration 標題與註冊

手套裡面的空間,是沒有辦法精確地的命名的。
這個大家都知道。
所以我企圖去敏捷地井然有序的進行改變。
因為在它的門前沒有任何事物能够溫暖我的手指。

而我只能從這些最好的時光中尋得紀念品。
在妳的車尾燈的燈光還沒有消失在東方之前。

去替妳自己找一個更好的生活吧。

我在尋找一些合法的文件。
當雨滴打在車篷之上,
當我不期然的看見那些我試圖忘卻的照片,
那是這樣的一個想法鑽進了我的頭裡面。

因為它是太重要了。
去維持它過去的這樣的方式。

是沒有辦法去責備.我們的愛如此緩慢的消褪。
而現在它已經過去.像是它從來也不曾在那裡出現過。
我鬆了一口氣,當這令人失望的情況與衝擊到我的沮喪。
與我一起躺著、醒著,在這樣的夜中。

是沒有辦法去責備.我們的愛如此緩慢的消褪
而現在它已經過去.像是它從來也不曾在那裡出現過。
我鬆了一口氣,當這令人失望的情況與衝擊到我的沮喪。
與我一起躺著、醒著,在這樣的夜中。
當我躺著、醒著,在這樣的夜中。


Death Cab For Cutie
Title and registration

The glove compartment isn’t accurately named
And everybody knows it.
So i’m proposing a swift orderly change.

Cause behind its door there’s nothing to keep my fingers warm
And all i find are souvenirs from better times
Before the gleam of your taillights fading east
To find yourself a better life.

I was searching for some legal document
As the rain beat down on the hood
When i stumbled upon pictures i tried to forget
And that’s how this idea was drilled into my head

Cause it’s too important
To stay the way it’s been

There’s no blame for how our love did slowly fade
And now that it’s gone it’s like it wasn’t there at all
And here i rest where disappointment and regret collide
Lying awake at night

There’s no blame for how our love did slowly fade
And now that it’s gone it’s like it wasn’t there at all
And here i rest where disappointment and regret collide
Lying awake at night (up all night)
When i’m lying awake at night.


注:哎呀!對於句子寫得像詩的歌詞,每每都讓我又愛又恨。愛的是,太美了!恨的是,我無力翻譯...所以我知道這首翻得破綻百出,請專家指正,謝謝。

台長: 傅紀鋼
人氣(1,935) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 歌詞翻譯 |
此分類下一篇:[歌詞翻譯]Cream - Strange brew
此分類上一篇:[歌詞翻譯]The Rolling Stones -UNDER MY THUMB

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文