24h購物| | PChome| 登入
2006-02-08 19:42:20| 人氣129| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Peaceful Time 歌詞&聽後感

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台



*英文歌詞──Peaceful Time 




Big blue sky above me

Two humming birds flying

They seem so very happy

Chasing little foot prints run after my shadow

I wonder what I’m like to them

Time will tell you the truth someday

Time is fair to all people, yeah

I wish that I could fly into the sky like those birds



Take my time to go

No matter how far I’m gonna walk on

Feel the sunshine on my face like wild flowers

Take my time to go

All I ever need to know is all in my mind

It’s an ordinary day but a special day for me

Flow on peaceful time




One mistake of yesterday precious failure of yours

Everything was meant to be

It’s never for nothing

It’s never too late

It’s all right, that’s up to you

Time will tell the truth someday

Time goes round and round, oh yeah

We’re just only a speak in this wide universe



Take your time to go

No more of your pain to keep you down low

Get where we should be going like a sailing ship

Take your time to go

No one can control the winds of change

It’s an ordinary day but a special day for you

Flow on peaceful time



Take my time to go

No matter how far I’m gonna walk on

Feel the sunshine on my face like wild flowers

Take my time to go

All I ever need to know is all in my mind

It’s an ordinary day but a special day for me

Flow on peaceful time




*中文翻譯──自由時光


頂上藍天多廣闊
兩隻歌唱鳥兒飛翔
看來如此歡樂
一對小足跡跟在我影後
對它們來說 我看來像什麼?
時間總會述說真實
時間公平對待所有人 是的
希望我能飛翔至天空 如同鳥兒們


帶我的時間遠行
不管有多漫長 我將渡過的旅程
感受陽光如照耀野花般 照耀我的雙頰
帶我的時間遠行
所有我需知道 是已在腦中的一切
這是一個普通日子 但對我來說是特別日子
在自由時光的旅途


昨日的錯誤會是你的珍貴失敗
萬事萬物已是注定
並沒有無意義的事
一切都不會太晚
每件事都好好的 全決定於你
時間總會述說真實
時間不斷巡迴 是的
我們只是廣闊宇宙的細語


帶你的時間遠行
讓傷痛不再使你沮喪
像小船一般航行到應到的地方
帶你的時間遠行
沒人能使風向改變
這是一個普通日子 但對你來說是特別日子
在自由時光的旅途


帶我的時間遠行
不管有多漫長 我將渡過的旅程
感受陽光如照耀野花般 照耀我的雙頰
帶我的時間遠行
所有我需知道 是已在腦中的一切
這是一個普通日子 但對我來說是特別日子
在自由時光的旅途








在周助英文專輯裡頭,我最喜歡這首了。非常柔和的音調,聽起來全身都很舒服,而且也滿好唱的(笑)千夜也把歌詞背下來了呢。

我覺得這首歌在心情不是很平靜的時候,聽了會有種安撫心靈的感覺。在歌詞中也給了我們樂觀的想法,雖然每個人感想不同,但是共同的感想就是聽了至少不會變得很陰鬱(炸)

這也算是一首療傷系歌曲吧= =+推薦大家聽聽看囉ˇ

台長: 千夜
人氣(129) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 歌詞&聽後感 |
此分類下一篇:聖魔之血片尾曲──Broken Wings歌詞
此分類上一篇:Treasure~窗邊的風景~歌詞&聽後感

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文