24h購物| | PChome| 登入
2003-04-03 22:25:54| 人氣328| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

《西洋情歌》—「Hello」

推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

「Hello」


19歲時生平第一首翻譯的西洋情歌
當初翻譯的版本已經不知道在哪裡了
覺得翻譯西洋歌曲很有趣
既是翻譯 也是創作
常常不按牌理出牌 是我的翻譯風格
甚至有時候不尊重原文 自己填詞
專業的譯者可不要罵我....:)

Hello

I've been alone with you inside my mind
And in my dream I've kissed your lips a thousand times
Sometimes see you pass outside my door

Hello,Is it me you're looking for
I can see it in your eyes
I can see it in your smile
You're all I've ever wanted
And my arms are open wide
'Cause you know just what to say
And you know just what to do
And I want to tell you so much I love you

I long to see the sunlight in you hair
And tell you time and time again
How much I care
Sometimes I feel my heart will overflow

Hello,I've just got to let you know
'Cause I wonder where you are
And I wonder what you do
Are you somewhere feeling lonely
Or is someone loving you
Tell me how to win your heart
For I haven't got a clue
But let me startby saying --I love you

Hello,Is it me you looking for
'Cause I wonder where you are
And I wonder what you do
Are you somewhere feeling lonely
Or someone loving you
Tell me how to win your heart
For I haven't got a clue
But let me start by saying ---
I love you

我早已與妳廝守在我心中
且且在夢中吻妳的柔唇千遍
不時錯覺妳從門外走過

嘿,我就是妳在尋找的人啊!
我可以看出妳的眼底的依戀
我可以察覺妳笑容後的寂寞
妳就是我一直夢寐以求的情人啊!
妳的一顰一笑一舉一動總是那麼恰到好處
讓我不禁要展開雙臂迎接妳
告訴你我有多麼地愛妳

我想就這樣一直看著日光在妳髮上反射的光彩
一次又一次的告訴妳 我多麼在乎妳
對妳的愛多到覺得有時心都快要滿溢

嗨,我必須要讓妳知道
我渴望知道妳的行蹤
我渴望知道妳的舉動
知道妳是否有時也會感到寂寞
或者有人愛著妳?
請告訴我如何贏得妳的芳心
雖然我一點線索也沒有
但就讓我從說「我愛妳」開始吧

嗨,我就是妳在尋找的人啊!
我渴望知道妳的行蹤
我渴望知道妳的舉動
知道妳是否有時也會感到寂寞
或者有人愛著妳?
請告訴我如何贏得妳的芳心
雖然我一點線索也沒有
但就讓我從說「我愛妳」開始吧

台長: 巨蟹55
人氣(328) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 偶像後援(藝人、後援會)

是 (本台目前設定為強制悄悄話)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文