24h購物| | PChome| 登入
2017-06-15 20:31:30| 人氣566| 回應0 | 上一篇 | 下一篇
推薦 0 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

Lukas Graham - 7 Years



Once I was seven years old my momma told me

從前我還是七歲時,媽媽告訴我

 

Go make yourself some friends or you'll be lonely

去為自己結交一些朋友吧,否則你會很寂寞

 

Once I was seven years old

從前我還是七歲時

 

 

 

It was a big big world, but we thought we were bigger

這是一個巨大的世界,但是我們認為自己更偉大

 

Pushing each other to the limits, we were learning quicker.

將彼此逼到極限,我們才可以學習得更快

 

By eleven smoking herb and drinking burning liquor

在十一歲時吸著大麻喝著烈酒

 

Never rich so we were out to make that steady figure

我們並不有錢,只好外出打拼賺取穩定收入

 

 

 

Once I was eleven years old my daddy told me

曾經當我還是十一歲時,爸爸對我說

 

Go get yourself a wife or you'll be lonely

去為自己娶一個老婆吧,否則你會很寂寞

 

Once I was eleven years old

曾經當我還是十一歲時

 

 

 

I always had that dream like my daddy before me

我總有一個夢想,要像我的爸爸一樣

 

So I started writing songs, I started writing stories

因此我開始試著寫歌,寫著不同的故事

 

Something about that glory just always seemed to bore me

那些關於榮耀的事蹟,是為了產生我而存在的

 

Cause only those I really love will ever really know me

因為只有我真正愛的人是真正瞭解我的

 

 

 

Once I was 20 years old, my story got told

在我二十歲的時候,我的故事已被傳誦

 

Before the morning sun, when life was lonely

於太陽升起之前,於生命寂寞之時

 

Once I was 20 years old

在我二十歲的時候

 

 

 

I only see my goals, I don't believe in failure

我只看的到我的目標,從不相信挫敗

 

Cause I know the smallest voices, they can make it major

因為我相信就算再微弱的聲音,也能驚動世界

 

I got my boys with me at least those in favor

我有我的兄弟陪著我,至少是興趣相投的兄弟

 

And if we don't meet before I leave, I hope I'll see you later

但假如在我離開之前我們還不曾遇見,旦願我們以後會相見

 

 

 

Once I was 20 years old, my story got told

在我二十歲的時候,我的故事已被傳誦

 

I was writing about everything, I saw before me

我把一切寫成歌曲,每樣我看到的事物

 

Once I was 20 years old

在我二十歲的時候

 

 

 

Soon we'll be 30 years old, our songs have been sold

不久後我們將要三十歲了,我們的唱片大受歡迎

 

We've traveled around the world and we're still roaming

(v.隨便走(roam的現在分詞)、漫步;眼睛或手[緩慢地]掃遍、摸遍)

我們環遊世界,四處遊玩

 

Soon we'll be 30 years old

不久後我們將要三十歲了

 

 

 

I'm still learning about life

我仍然在學習著人生的課程

 

My woman brought children for me

我的妻子為我生了孩兒

 

So I can sing them all my songs

然後我可以對他們唱我寫的歌曲

 

And I can tell them stories

並且告訴他們我的人生故事

 

Most of my boys are with me

大部份的兄弟還陪伴著我

 

Some are still out seeking glory

有些還繼續在外打拼追尋榮耀

 

And some I had to leave behind

然而有些兄弟我則需拋諸腦後

 

My brother I'm still sorry

親愛的兄弟我仍然感到抱歉

 

 

 

Soon I'll be 60 years old, my daddy got 61

不久我將要六十歲了,而我的父親活到六十一歲

 

Remember life and then your life becomes a better one

謹記你過去的人生,你往後的人生將會過得更好

 

I made a man so happy when I wrote a letter once

我有一次寫信回鄉,使我的爸爸十分高興

 

I hope my children come and visit, once or twice a month

旦願我的孩子有空能夠回家探望我,只求一個月兩次或一次

 

 

 

Soon I'll be 60 years old, will I think the world is cold

很快的我將要六十歲了,到時我會不會感到世界的寂寞和冰冷

 

Or will I have a lot of children who can warm me

又或者我的身邊兒孫滿堂能溫暖我

 

Soon I'll be 60 years old

轉眼間我便成了六十歲

 

 

 

Soon I'll be 60 years old, will I think the world is cold

很快的我將要六十歲了,到時我會不會感到世界的寂寞和冰冷

 

Or will I have a lot of children who can hold me

又或者我的身邊滿載子孫能把我抱緊

 

Soon I'll be 60 years old

很快的我將要六十歲了

 

 

 

Once I was seven years old my momma told me

從前我還是七歲時,媽媽告訴我

 

Go make yourself some friends or you'll be lonely

去為自己結交一些朋友吧,否則你會很寂寞

 

Once I was seven years old

從前我還是七歲時

 

 

 

Once I was seven years old

從前我還是個七歲小孩

台長: 涼魚
人氣(566) | 回應(0)| 推薦 (0)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 音樂賞析(音樂情報、樂評、歌詞、MV) | 個人分類: 英中歌詞 |
此分類下一篇:Lana Del Rey - Lust For Life ft. The Weeknd
此分類上一篇:OneRepublic - Counting Stars

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文