24h購物| | PChome| 登入
2014-06-17 11:12:32| 人氣410| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

心居

推薦 3 收藏 0 轉貼0 訂閱站台


在你心中那一面,

我要為我築一個地方。

在你心中那一處,

不管是那一處,

即使是小小的一角,

已夠你窺探我的一切。

 

在你夢中那一處,

讓我的嘴唇湊著你,

雖然這只是夢境,

有一天夢境也會成真。

 

難道求你給我這一小塊地方,

你也覺得過份?

可否替我找一個地方,

在你心中那一處?

 

Russell Faith

 

Somewhere In Your Heart

 

Somewhere in your heart,

Try to find a place for me

Somewhere in your heart,

I won’t care where it might be

One little corner may not mean so much toyou,

But one little corner would be enough tosee me through.

 

Somewhere in your dreams,

Let my lips come close to you.

Through they are only dreams,

Someday they may all come true.

Is it so much to ask for such a tiny part?

Won’t you find a place for me,

Somewhere in your heart?

 

-Russell Faith

台長: 蒼子
人氣(410) | 回應(0)| 推薦 (3)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 圖文創作(詩詞、散文、小說、懷舊、插畫) | 個人分類: 轉載文 中英對照 |
此分類下一篇:有情世界
此分類上一篇:夕照雙影

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文