24h購物| | PChome| 登入
2013-10-16 00:18:57| 人氣548| 回應0 | 上一篇 | 下一篇

Letter to a Friend

推薦 4 收藏 0 轉貼0 訂閱站台

 

I think of you very often,

And I’d write you every day,

But there’s so very little

That seems worthwhile to say.

It either rains or it doesn’t,

It’s either hot or cold,

My news is uninteresting,

Or else it has been told.

I think of your smiles often,

Though I can’t recall your touch,

But distance lends enchantment

And I miss you-oh, so much,

The only thing that matters

Id the fact that you are there,

And I am here without you,

And it’s lonesome everywhere.

 

-Roscoe Stansell

 

我常常想起妳來,

本來每天要為你寫信,

可是值得一提的,

似乎又非常少。

不是下雨,就是天晴,

不是熱,就是冷,

我的消息又不太有趣,

有趣的我都已說過。

我常想起妳的微笑,

雖然我已記不起妳的一握,

可是距離增添了魔力,

我惦記你,哦!我多惦記妳,

我最關心的是,

你還是在那裏,

我還在這裏,可是你卻不在,

到那裏都事一片寂寞。

 

RoscoeStansell

 

(轉載文)

 

台長: 蒼子
人氣(548) | 回應(0)| 推薦 (4)| 收藏 (0)| 轉寄
全站分類: 圖文創作(詩詞、散文、小說、懷舊、插畫) | 個人分類: 轉載文 中英對照 |
此分類下一篇:I Wait
此分類上一篇:Softly, As I Leave You

是 (若未登入"個人新聞台帳號"則看不到回覆唷!)
* 請輸入識別碼:
請輸入圖片中算式的結果(可能為0) 
(有*為必填)
TOP
詳全文